Oct 2010
5

Meeting #13

-

Canoo RIA Suite: un framework maturo per lo sviluppo di business RIA


-

Scale over the limits: an overview of modern distributed caching solutions


Venue

Where

University of Lugano, Via G. Buffi 13 - Lugano
Informatics Building, Room SI-008

loading map

When

October

Agenda

18:30 Canoo RIA Suite: un framework maturo per lo sviluppo di business RIA
Sandro Pedrazzini
19:30 Scale over the limits: an overview of modern distributed caching solutions
Davide Carnevali - Lorenzo Acerbo
21:00 A truly effective networking idea: Pizza!

Speeches

Canoo RIA Suite: un framework maturo per lo sviluppo di business RIA

Durante la presentazione verrà presentato il framework di Canoo per lo sviluppo di applicazioni ricche internet (RIA) di tipo business. Il nocciolo del framework è formato dalla componente UltraLightClient (ULC), che permette lo sviluppo di applicazioni RIA in "pure Java", consentendo agli sviluppatori di concentrasi su un'unica tecnologia. Una particolarità importante del framework è quella di presentare un'architettura server-side, che consente lo sviluppo di applicazioni ricche senza dover gestire aspetti di comunicazione tra client e server, permettendo uno sviluppo rapido e una più semplice integrazione con elementi esterni. Durante la presentazione verranno chiariti aspetti architetturali e verranno mostrate alcune demo di applicazioni e di nuovi moduli della RIA Suite.

Canoo-presentation-JUGS-Lugano-2010 of sandro - Snoopal

Scale over the limits: an overview of modern distributed caching solutions

Evolution of IT systems evolved in always growing resource demanding services. Distribution is the key to succeed, in order to build scalable and robust software architectures. Appropriate caching solution is one of the key point that must be taken into account to improve performance and reliability in distributed systems.

Scale over the limits: an overview of modern distributed caching solutions of carned - Snoopal

Speakers

Sandro Pedrazzini, Canoo

Sandro Pedrazzini si è laureato in ingegneria informatica al politecnico federale di Zurigo. Dopo il dottorato all'universitè di Basilea, e dopo aver lavorato per la stessa universitè su progetti in collaborazione con partner privati, nel 1999 ha cofondato Canoo, azienda che sviluppa ULC, per la quale lavora tuttora come ingegnere software e consulente. Dalla metè degli anni novanta, tiene anche corsi in linguaggi e ingegneria del software presso il dipartimento di tecnologie innovative della Supsi, dove è professore. È autore del libro "Tecniche di progettazione agile con Java", pubblicato da Tecniche Nuove nel 2005.


Davide Carnevali

Davide Carnevali is an enthusiastic software developer, interested in web innovation and usability. He works as a java specialist and as enterprise application architect on open platforms for financial institutions.


Lorenzo Acerbo

Lorenzo Acerbo is a passionate software engineer. As a consultant he is currently involved in the development of projects in financial areas, for bigger European bank institute. His interests varies from distributed systems to main fields of AI like machine learning and semantic web.


Registration Form

Please fill out the form to register to this event



Building Map